i
Legenda
1
Organizacja FN
2
Współorganizacja
3
Organizator zewnętrzny
4
Koncert poza siedzibą
Zobacz repertuar

Powstało w wolnej Polsce

Orkiestra Filharmonii Narodowej
Maksymiuk / Avdeeva

pt. 25.05, godz. 19:30
sob. 26.05, godz. 18:00

Więcej...

Przesłuchania do OFN

zmiana dat przesłuchań!
Więcej...

Zakończenie sezonu

OFN, ChFN
Kaspszyk / Michałowski / soliści

pt. 8.06, godz. 19:30
sob. 9.06, godz. 18:00

Więcej...

3. Tydzień Dziecka

Oba koncerty dla Małych Melomanów 3 czerwca w programie "Tygodnia Dziecka"
Więcej...
przejdź do listy

Akurat ci trzej kompozytorzy twórczość kameralną zaniedbywali, jednak ich kwartety smyczkowe są niepowtarzalne i bardzo ciekawe. W 1877 roku Edvardowi Griegowi przyświecała myśl o stworzeniu utworu, który „ma być pełen rozmachu i polotu, a nade wszystko wykorzystywać możliwości brzmieniowe, jakie dają użyte w nim instrumenty”. Czy to się udało? Kalejdoskopowo zmieniających się obrazów nie brakuje, ale krytycy w Lipsku na Kwartecie op. 27 nie pozostawili suchej nitki. Kilkanaście lat później Debussy fakturę swego Kwartetu g-moll potrafił spleść z kapryśnych linii i ostro kontrastujących dynamicznie epizodów. W lipcu 1917 roku Paweł Kochański pisał do swojego przyjaciela, Karola Szymanowskiego: „pamiętasz, jak nie lubiłeś kwartetów, mówiłeś, że to nie zadawala Ciebie, że za mało brzmienia”. Entuzjastyczne słowa komentowały wieść, że w Tymoszówce powstaje pierwszy z dwóch kwartetów autora Mitów. Ciekawy to przypadek dzieła, które nigdy nie zyskało ostatecznych, pierwotnie planowanych kształtów (Szymanowski zamierzał zwieńczyć utwór finałową fugą), a jednocześnie i tak należy do najciekawszych w polskiej muzyce kameralnej. Odznacza się bowiem niezwykłym potraktowaniem harmoniki i tonalności. W finale Szymanowski zdecydował się na konsekwentne wykorzystanie politonalności, zamanifestowanej odrębnymi znakami przykluczowymi dla poszczególnych instrumentów. Gdy dekadę później tworzył II Kwartet, w liście do Pawła Kochańskiego i jego żony Zofii zaznaczył: „nie mam pojęcia, czy on coś wart! (Myślę tylko, że będzie b. dobrze brzmiał.) Mam wrażenie, że pod względem stylu smyczkowego to jest dość interesujące”. I bardzo różne od I Kwartetu – wówczas Szymanowskiego fascynował muzyczny fenomen góralszczyzny. 

Koncerty
Więcej... Po prostu... Filharmonia! | 2. „1”
„1” - Gdzie diabeł nie może tam… flecistę pośle - część I
Jacob van Eyck - Bravade Jacob van Eyck - Engels Nachtegaeltje Jacob van Eyck - Pavane Lachrymae Jacob van Eyck - Courant 1 Johann Sebastian Bach - Allemande, Bourrée anglaise z Partity a-moll na flet solo BWV 1013 Georg Philipp Telemann - Fantazja A-dur Georg Philipp Telemann - Fantazja h-moll Anonim - Budro – taniec irlandzki (późny XVII w.) Szwedzka muzyka ludowa – wybór Anonim - Principio di virtu (ok. 1350) ...
Pełna lista utworów
Więcej... Po prostu... Filharmonia! | 2. „1”
„1” - Cymbały… to brzmi dumnie
Anonim - Parthia ze zbioru utworów na salterio Marii Constantiny Voglerin (pierwsze wykonanie, Niemcy XVIII w.) Fredrik Schwenk - Aina yön saapuessa Vicente Adán - Divertimiento segundo Komalé Akakpo - Prolog i wariacje na temat Vem kan segla Georg Philipp Telemann - Fantazja D-dur nr 4 na skrzypce solo Jörg Lanzinger - 12:0 Anonim - Folías de España (Hiszpania, XVIII w.) Dorothea Hofmann - Pavane, Galliarde Irish Suite:
Star Of The County Down
Paddy's Resource
Planxty Irwin
Drowsy Maggie
Więcej... Po prostu... Filharmonia! | 2. „1”
„1” - Gdzie diabeł nie może tam… flecistę pośle - część II
Joachim Andersen - Etiuda op. 21 nr 6 Niccolò Paganini - 24 Kaprysy op. 1 na skrzypce solo (w transkrypcji na flet)
Kaprys nr 1 E-dur L’Arpeggio: Andante
Kaprys nr 2 h-moll: Moderato
Joachim Andersen - Etiuda op. 41 nr 3 Niccolò Paganini - Kaprys nr 5 a-moll: Prelude-Agitato-Finale Niccolò Paganini - Kaprys nr 7 a-moll: Posato Joachim Andersen - Etiuda op. 15 nr 11 Niccolò Paganini - Kaprys nr 10 g-moll: Vivace Niccolò Paganini - Kaprys nr 11 C-dur: Andante-Presto-Andante-Primo tempo Joachim Andersen - Etiuda op. 21 nr 13 Pastorale Niccolò Paganini - Kaprys nr 12 As-dur: Allegro ...
Pełna lista utworów
Pokaż minione koncerty
Filharmonia Narodowa
Pobierz aplikację
Prawa autorskie © 2016 Filharmonia Narodowa Realizacja: ActiveDesign