i
Legenda
1
Organizacja FN
2
Współorganizacja
3
Organizator zewnętrzny
4
Koncert poza siedzibą
Zobacz repertuar

Zakończenie sezonu artystycznego 2018/19

Zespoły Filharmonii Narodowej
Kaspszyk / Bendžiūnaitė / Mayer
pt. 31.05, 19:30
sob., 1.06, 18:00

Więcej...

Transmisje online

Najbliższa transmisja
Zakończenie sezonu artystycznego 2018/19

sobota, 1 czerwca, 18:00

Więcej...

Koncert symfoniczny

Tbilisi Symphony Orchestra
Vakhtang Kakhidze, Anna Tchania

niedz., 26.05, godz. 18:00

Więcej...
przejdź do listy

Servir Antico / śpiew

Hana Blažíková

Pochodząca z Pragi artystka zaczynała swoją edukację muzyczną od śpiewu w chórze dziecięcym Radost Praha oraz nauki gry na skrzypcach. Później skoncentrowała się na śpiewie solowym, który studiowała w Konserwatorium Praskim u Jiříego Kotouča (dyplom w 2002 roku). Następnie doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem Poppy Holden, Petera Kooija, Moniki Mauch i Howarda Crooka.

Hana Blažíková jest uznawana obecnie za wiodącą specjalistkę w dziedzinie interpretacji muzyki baroku, a także renesansu i średniowiecza. Występuje na całym świecie z takimi zespołami, jak m.in. Collegium Vocale z Gandawy, japoński Bach Collegium, Sette Voci, Amsterdamska Orkiestra Barokowa, L’Arpeggiata, Gli Angeli Genève, La Fenice, Nederlandse Bachvereniging, Tafelmusik, Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea oraz L’Armonia Sonora. Regularnie współpracuje ze światowej klasy wirtuozem gry na cynku Bruce’m Dickey’em. Nagrała z nim płytę Breathtaking, której program regularnie prezentują w duecie w wielu krajach świata.

Intensywny kalendarz koncertowy artystki obejmuje m.in. występy podczas wielu wiodących festiwali, m.in. Międzynarodowego Festiwalu w Edynburgu, Salzburger Festspiele, Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie, Tage Alter Musik w Regensburgu, Resonanzen w Wiedniu, Festival de Sablé, Festival de la Chaise-Dieu, Festiwalu Sztuk w Hongkongu, Chopin i jego Europa w Warszawie, Bachfest w Lipsku, Concentus Moraviae, Summer Festivities of Early Music oraz Festival de Saintes.

W 2017 roku artystka gościła w najważniejszych salach Europy i Stanów Zjednoczonych, w ramach monumentalnej produkcji trzech oper Monteverdiego (interpretując partie Muzyki i Eurydyki w Orfeuszu, Minerwy i Fortuny w Powrocie Ulissesa do ojczyzny oraz Poppei w Koronacji Poppei) pod batutą Johna Eliota Gardinera.

W latach 2010 i 2013 śpiewaczka uczestniczyła w wykonaniach Pasji Mateuszowej J.S. Bacha podczas światowego tournée pod batutą Philippe’a Herreweghe, zaś w 2011 zadebiutowała w Carnegie Hall z zespołem Bach Collegium z Japonii pod dyrekcją Masaaki Suzukiego. W bachowskiej Pasji wg św. Jana wystąpiła z Boston Symphony Orchestra podczas świąt Wielkanocnych w roku 2011, zaś w listopadzie 2014 roku wzięła z zespołem L’Arpeggiata udział w spektaklu Orfeo Chamán w Bogocie.

Głos artystki możemy usłyszeć na ponad 30 płytach, w tym m.in. w znanej serii nagrań kantat J.S. Bacha z japońskim zespołem Bach Collegium. Artystka gra także na harfie gotyckiej i romańskiej, akompaniując sobie samej na tych instrumentach podczas recitali. Jest członkinią Tiburtina Ensemble, specjalizującego się w chorale gregoriańskim i wczesnośredniowiecznej polifonii.

 

[2018]

Filharmonia Narodowa
Pobierz aplikację
Prawa autorskie © 2016 Filharmonia Narodowa Realizacja: ActiveDesign