i
Legenda
1
Organizacja FN
2
Współorganizacja
3
Organizator zewnętrzny
4
Koncert poza siedzibą
Zobacz repertuar

Händel - Mesjasz

Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej
Haselböck / Im / Orliński / Boden / López

21 i 22 grudnia 2018

Więcej...

Transmisje online

Najbliższa transmisja
prosto z Sali Koncertowej:

sob., 22 grudnia, godz. 18:00

Więcej...
Powrót do listy koncertów

Repertuar

Hans Eisler - W kręgu Schönberga
Rodzaj koncertu: Kameralne
Sala: Kameralna
Wykonawcy
Program
Hanns Eisler
- Reisesonate na skrzypce i fortepian
Hanns Eisler
- III Sonata fortepianowa
Hanns Eisler
- Vierzehn Arten den Regen zu beschreiben
Hanns Eisler
- Präludium und Fuge über B-A-C-H na trio smyczkowe
Arnold Schönberg
- I Symfonia kameralna na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (oprac. A.Webern)

Organizacja: Austriackie Forum Kultury, Fundacja Muzyczna „Harmonie i hałasy”, Hanns und Steffy Eisler Stiftung, Internationale Hanns Eisler Gesellschaft
Współorganizacja: Filharmonia Narodowa

Hannsa Eislera długo pamiętano głównie jako sztandarowego kompozytora Niemieckiej Republiki Demokratycznej (i twórcę jej hymnu) – entuzjastycznego komunistę, piewcę socrealizmu w muzyce i współpracownika Bertolda Brechta (wschodnioberlińskie konserwatorium do dziś nosi jego imię). Niewiele dzieł z późnego okresu jego twórczości przetrwało próbę czasu, lecz zainteresowaniem cieszą się te powstałe między studiami a decyzją o osiedleniu się w NRD (1949), a więc z okresu poszukiwań twórczych, całkowicie zarzuconych na rzecz eklektycznej estetyki w latach 50. Należący do uczniów Schönberga, jako jeden z pierwszych przyjął nową estetykę i nowe techniki twórcy Szkoły Wiedeńskiej stając się niejako jej „drugim pokoleniem”.

Program koncertu przypomni wybór jego najlepszych i najbardziej oryginalnych dzieł (w tym arcyciekawe dwunastotonowe Czternaście sposobów opisania deszczu, dedykowane Schönbergowi) zestawionych z dziełem „emblematycznym” dla radykalnych innowacji z początku XX w. I Symfonią kameralną Schönberga. Jej premierowe wiedeńskie wykonanie zakończyło się jednym z najgłośniejszych w dziejach muzyki skandali. Tu zostanie przypomniana w ciekawej instrumentacji Antona Weberna, która za cel miała upodobnienie obsady do tej przewidzianej w utworze Pierrot Lunaire, dla potrzeb wspólnego wykonania dzieł. Kompozycje zabrzmią w bardzo kompetentnym wykonaniu zespołu w dużej części złożonego z muzyków Orkiestry Filharmonii Narodowej.

/Piotr Maculewicz/

Ceny biletów: 30 zł 

Galeria
Filharmonia Narodowa
Pobierz aplikację
Prawa autorskie © 2016 Filharmonia Narodowa Realizacja: ActiveDesign