i
Legenda
1
Organizacja FN
2
Współorganizacja
3
Organizator zewnętrzny
4
Koncert poza siedzibą
Zobacz repertuar

Inauguracja sezonu artystycznego 2018/2019

Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej
Jacek Kaspszyk, Seong-Jin Cho
5.10, piątek, 19:30
6.10, sobota, 18:00

Więcej...

Transmisje online

Harmonogram transmisji internetowych naszych koncertów
w nowym sezonie

Więcej...

Orkiestra Filharmonii Narodowej

Dyrektor Artystyczny FN
JACEK KASPSZYK

Więcej...

Chór Filharmonii Narodowej

Dyrektor Chóru
Bartosz Michałowski

Więcej...
Powrót do listy koncertów

Repertuar

Koncert symfoniczny
Rodzaj koncertu: Symfoniczne, oratoryjne, chóralne
Sala: Koncertowa
Abonament: A1 - Koncerty symfoniczne, Z1 - Złoty abonament
Wykonawcy
Program
Erich Wolfgang Korngold
- Märchenbilder op. 3
Ludomir Różycki
- I Koncert fortepianowy g-moll op. 43
Modest Musorgski
- Obrazki z wystawy

Wykład wprowadzający, godz. 18.30 Sala Kameralna – Jan POPIS

Brytyjski pianista Jonathan Plowright (którego technikę jeden z krytyków określił jako „transcendentalną”) należy do aktywnych i zasłużonych promotorów zapomnianego polskiego repertuaru. Kilka lat temu zaprezentował w Filharmonii Narodowej Koncert e-moll Henryka Melcera (wcześniej jego znakomite nagranie dla firmy Hyperion wzbudziło sensację i zachwyt krytyków). Tym razem przypomni inny utwór tego gatunku – kompozycję Ludomira Różyckiego, którą niegdyś z powodzeniem wykonywał wspaniały Władysław Kędra. Efektowne i wirtuozowskie dzieło utrzymane jest całkowicie w neoromantycznym duchu, a w jego finale słychać echa żywego podolskiego tańca w parzystym metrum – kołomyjki.

Erich Wolfgang Korngold jest najbardziej znany jako twórca muzyki do sławnych hollywodzkich filmów z lat 30. i 40. Ambitne kompozycje koncertowe i sceniczne, w swoim czasie (zwłaszcza w USA) cenione, na długo popadły w zapomnienie, by począwszy od przełomu XX/XXI w. przeżyć swój renesans, czego świadectwem są dość już liczne nagrania płytowe. Märchenbilder to dokument najwcześniejszego etapu kariery kompozytora, rozwijającej się w Wiedniu na początku XX w. Skomponował je jako dwunastolatek, powszechnie podziwiane „cudowne dziecko”, wzbudzające zachwyt mieszczan i arystokratów z naddunajskiej stolicy. Pełne liryzmu, melodyjne miniatury inspirowane dedykowanymi chłopcu tekstami Hansa Müllera powstały na fortepian solo, wkrótce zaś doczekały się orkiestracji, w której młodemu Korngoldowi pomagał sam Alexander Zemlinsky.

/Piotr Maculewicz/

Ceny biletów: 25, 35, 45, 50, 60 zł

Filharmonia Narodowa
Pobierz aplikację
Prawa autorskie © 2016 Filharmonia Narodowa Realizacja: ActiveDesign