i
Legenda
1
Organizacja FN
2
Współorganizacja
3
Organizator zewnętrzny
4
Koncert poza siedzibą
Zobacz repertuar

Händel - Mesjasz

Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej
Haselböck / Im / Orliński / Boden / López

21 i 22 grudnia 2018

Więcej...

Transmisje online

Najbliższa transmisja
prosto z Sali Koncertowej:

sob., 22 grudnia, godz. 18:00

Więcej...
Powrót do listy koncertów

Repertuar

Dziwne kombinacje - Perkusyjne dialogi z samym sobą
Rodzaj koncertu: Po prostu... Filharmonia!
Sala: Kameralna
Abonament: PPF2 - Po prostu... Filharmonia!
Cena: Dorośli – 30 zł, młodzież – 15 zł
Wykonawcy
Program

Część 1: kalimba i marimba

Część 2: kalimba i marimba

Część 3: bębny

Część 4: instrumenty trzymane w dłoniach i dzwonki

Część 5: kalimba i marimba

Projekt 2: Dziwne kombinacje

...a ich przedmiotem będzie tradycja (obecna w historycznym repertuarze oraz instrumencie dla muzyki dawnej „emblematycznym” – violi da gamba, subtelnie brzmiącej, zdolnej do gry tak melodycznej, jak i akordowej) oraz nowoczesność (ta zamanifestuje się w nowej muzyce na stary instrument, ale też w nader oryginalnym pomyśle jego elektronicznej amplifikacji). Jednym z założeń cyklu Po prostu... Filharmonia! jest konfrontowanie sztuki dawnej i nowej – ich relacje mogą być różne i złożone, od inspiracji, afirmacji i naśladownictwa, poprzez polemikę, aż po dekonstrukcję i negację; nowe, odkrywcze spojrzenie na violę da gamba stanie się ciekawym przyczynkiem do refleksji na ten temat.

Perkusyjne dialogi z samym sobą

„Przez wiele lat poszukiwałem koncertu perkusyjnego dla solisty bez towarzyszenia orkiestry – lecz niczego takiego nie znalazłem. Zdecydowałem się więc napisać własny” – tak David Hildebrandt komentował punkt wyjścia dla swego niezwykłego projektu. Ideą przewodnią było dlań wykorzystanie siebie jako muzyka „zewnętrznego” – stąd pomysł, by użyć nagrania w pętli: grać i jednocześnie nagrywać/odtwarzać własną grę. Żaden materiał nie jest zarejestrowany wcześniej – całość jest aktualną kreacją koncertu. Składa się z pięciu części, uczestniczą w nich różne instrumenty. W odcinkach skrajnych dwa melodyczne: kalimba (zanza; idiofon afrykańskiego pochodzenia, w którym na rezonansowym pudle osadzone są metalowe lub trzcinowe języczki, szarpane palcami grającego) oraz marimba, w środku zaś – bębny grające jedną ekstatyczną frazę accelerando oraz instrumenty trzymane w dłoniach i dzwonki. W autorskim komentarzu David Hildebrandt zwraca uwagę na swą fascynację muzyką minimalną, strukturami polimetrycznymi, zdradza też, że inspiracją dla niektórych fraz był sławny The Köln Concert Keitha Jarretta.

Filharmonia Narodowa
Pobierz aplikację
Prawa autorskie © 2016 Filharmonia Narodowa Realizacja: ActiveDesign