Muzyka to (nie) zabawka! Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści

Czy uwierzycie, że cała orkiestra może zmieścić się do pudełka z zabawkami? W muzycznym świecie wszystko jest możliwe, zwłaszcza wtedy, gdy kompozytor obdarzony jest poczuciem humoru. Czasem zabawka może stać się dla niego instrumentem, innym razem dźwiękiem i melodią potrafi on zilustrować zabawkę, a nawet ją ożywić i opowiedzieć całą historię. Razem z FeNkiem dobrze wiemy, że zabawa jest nieodłączną częścią tworzenia, zatem, aby skomponować nowy utwór nie zapomnijcie zabrać na koncert swojej ulubionej zabawki.

PRZYNIEŚ NA KONCERT… ulubioną zabawkę

 

Słuchacze koncertów w Filharmonii Narodowej przed wejściem do Sali Koncertowej lub Kameralnej są zobowiązani do wypełnienia Oświadczenia o stanie zdrowia. Dotyczy to zarówno opiekunów, jak i dzieci. Zachęcamy do wydrukowania i wypełnienia Oświadczeń przed przybyciem do gmachu Filharmonii, co ułatwi i skróci procedurę wejścia na koncert:

Koncerty dla dzieci: oświadczenie o stanie zdrowia osoby dorosłej

Koncerty dla dzieci: oświadczenie o stanie zdrowia dziecka

Zamknij

Maciej Tomasiewicz

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył studia w ramach specjalności: kompozycja i teoria muzyki oraz dyrygentura symfoniczno- operowa (potem uzyskał tam stopień doktora sztuk muzycznych) w klasie Szymona Bywalca. Uczestniczył w mistrzowskim kursie dyrygenckim prowadzonym przez Michaela Dittricha w Budapeszcie, gdzie w drodze konkursu otrzymał II nagrodę, a także w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Gabriela Chmurę, Jacka Kaspszyka czy Larry’ego J. Livingstona. Jest związany z Orkiestrą Kameralną Miasta Jaworzna Archetti, z którą współpracował jako skrzypek, a od 2014 roku jako jej dyrygent. W latach 2015–2019 prowadził z sukcesami Polską Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną w Bytomiu oraz Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jako jedyny dyrygent był dwukrotnym beneficjentem programu Instytutu Muzyki i Tańca Dyrygent-rezydent.

Dotychczas asystował dyrygentom tej miary, co: Gabriel Chmura, Matthew Halls, Michaił Jurowski, Jacek Kaspszyk, Michał Klauza, Christoph König, Alexander Liebreich, Ludovic Morlot, Tadeusz Kozłowski, Antoni Wit. Współpracował jako asystent dyrygenta z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa oraz Teatrem Wielkim w Łodzi. Prowadził koncerty m.in. z Filharmonią Narodową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Filharmonią Kaliską, Śląską, Świętokrzyską, Zielonogórską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje z Operą Śląską, w której poprowadził m.in. premierę baletową Szeherezada / Medea z muzyką Rimskiego-Korsakowa i Barbera, a także wznowienie Toski, Dziadka do orzechów, Barona cygańskiego oraz Strasznego dworu. W Białymstoku dyrygował m. in. spektaklami Carmen oraz Turandot. Od września 2019 roku – po wygranym konkursie – jest dyrygentem asystentem dyrektora artystycznego Andrzeja Boreyki w Filharmonii Narodowej. W 2020 roku objął stanowisko kierownika artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej.

 

[2021]