Oratorio Music Concert Filharmonia Narodowa

Go to content
Oratorio Music Concert
Tania Miller, photo: Todd Rosenberg
Close

Szymon Mechliński

W sezonie artystycznym 2021/2022 Szymon Mechliński powraca na sceny Fińskiej Opery Narodowej (Silvio w Pajacach Leoncavalla), Opery Wrocławskiej (Ottokar w Wolnym strzelcu Webera, Lescaut w Manon Lescaut Pucciniego oraz Marcello w La Boheme Pucciniego), Teatru Wielkiego – Opery Narodowej (Escamillo w Carmen Bizeta oraz Gasztołd w odkrytej niedawno operze Barbara Radziwiłłówna Henryka Jareckiego). Jego przyszłe angaże obejmują także ponowny występ na Glyndebourne Festival. W ubiegłym sezonie zadebiutował jako Guglielmo w Cosi fan tutte Mozarta w Teatro de la Maestranza w Sewilli oraz w Pajacach w Fińskiej Operze Narodowej.

Wśród innych osiągnięć Szymona Mechlińskiego należy wymienić ponowny udział w produkcji The Veiled Prophet (Wexford Opera Festival), kreację Strahlbuscha w nowej inscenizacji Irrelohe Schrekera (Opéra de Lyon), rolę Filipa Marii Viscontiego w Beatrice di Tenda Belliniego (Nationaltheater Mannheim), partię Ryksa w wykonaniu koncertowym Casanovy Różyckiego w Filharmonii Narodowej, Lescaut w inscenizacji Manon Lescaut w Operze Poznańskiej i Dandiniego w Kopciuszku Rossiniego w Operze Wrocławskiej.

Jego ważniejsze ostatnie role to: Doktor Malatesta w Don Pasquale Donizettiego i Luigi w Il Bravo Mercadantego w ramach Wexford Festival Opera, Foka w Czarodziejce Czajkowskiego w Opéra de Lyon, tytułowy Eugeniusz Oniegin na scenach Theater Dortmund i Opéra de Toulon, Książę Yamadori w Madame Butterfly na Glyndebourne Festival, Fritz w Die tote Stadt Korngolda (podczas trasy z Teatrem Wielkim – Operą Narodową), Raimbaud (Hrabia Ory Rossiniego) na Dorset Opera Festival oraz Marcello z La Boheme w Operze Bałtyckiej.

Mechliński współpracuje również z Operą Śląską w Bytomiu, Filharmonią Śląską, Muzeum Narodowym w Warszawie (Pałac Królikarnia) oraz Muzeum Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu. W tym ostatnim miejscu często występuje z recitalami. Można go także usłyszeć w partiach Fiorella w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Zegara w Dziecku i czarach Ravela, Trzeciego Niewolnika w Czarodziejskim flecie Mozarta, Księcia w Weselu Figara oraz Marcella w Cyganerii. Wykonuje również partię barytonową w Stabat Mater Szymanowskiego.

Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie Jerzego Mechlińskiego, Iwony Kowalkowskiej oraz Gabrieli Klimy-Kściuczyk (dyplom z wyróżnieniem). Obecnie kontynuuje naukę pod okiem Giorgia Zancanara.

 

[2022]