Repertuar Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Zamknij

Sophia Brommer

Otrzymała wykształcenie muzyczne w Hochschule für Musik und Theater München pod kierunkiem Gabriele Kaiser. Jeszcze jako studentka zadebiutowała jako Fiordiligi (Così fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta) w monachijskim Prinzregententheater i otrzymała Bayerischer Kunstförderpreis, a także nagrodę specjalną Walter Kaminsky-Stiftung.

Występowała w Oper Graz, Volksoper Wien, Aalto-Theater Essen, Gärtnerplatztheater w Monachium, Staatstheater Wiesbaden, Konzert und Theater St. Gallen oraz w Kopenhadze, Augsburgu i Saarbrücken. W 2020 roku zadebiutowała jako Rozalinda (Zemsta nietoperza Johanna Straussa syna) w Essen, a następnie jako Liza (Kraina uśmiechu Franza Lehára) w wiedeńskiej Volksoper. Odniosła sukces w takich rolach, jak Violetta (Traviata Giuseppe Verdiego), Mimì (La Bohème Giacoma Pucciniego), Julia (Romeo i Julia Charles’a Gounoda), Liù (Turandot Pucciniego), Donna Anna (Don Giovanni Mozarta), Konstancja (Uprowadzenie z seraju Mozarta), Micaëla (Carmen Georges’a Bizeta) i Magda (Jaskółka Pucciniego). W tym sezonie powraca jako Rozalinda do Salzburger Landestheater.

Sophia Brommer jest również rozchwytywaną solistką koncertową. Współpracowała z takimi dyrygentami, jak Herbert Blomstedt, Friedrich Haider, Pietari Inkinen, Bernard Labadie, Ulf Schirmer, Jonathan Nott, Jukka-Pekka Saraste i Dirk Kaftan. W bieżącym sezonie można ją usłyszeć w IX Symfonii Ludwiga van Beethovena z Prague Symphony Orchestra pod batutą Tomáša Braunera oraz z Bamberger Symphoniker pod batutą Tarma Peltokoskiego. Do najnowszych projektów artystki należy debiut w hamburskiej Elbphilharmonie wraz z Internationale Bachakademie Stuttgart pod batutą Hansa-Christopha Rademanna oraz występ w Niemieckim requiem Johannesa Brahmsa z WDR Sinfonieorchester Köln pod batutą Jukki-Pekki Saraste. Jej szeroki repertuar jest również udokumentowany w nagraniach, wydanych przez wytwórnię OehmsClassics (solowy album Aufbruch, płyta Promessa z Augsburger Philharmoniker oraz nagranie oratorium Ordo Amoris Enjotta Schneidera we współpracy z BR-Klassik).

 

[2025]