Koncert kameralny - koncert odwołany Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści
Koncert kameralny - koncert odwołany
Garrick Ohlsson, fot. Bartek Sadowski

Szanowni Państwo,
z przykrością informujemy, że koncert kameralny zaplanowany na 25 kwietnia 2023, został odwołany.

Bilety zakupione na ten koncert podlegają zwrotom.
Jeśli dokonali Państwo zakupu poprzez bilety24 - serwis skontaktuje się z Państwem z informacją o możliwości zwrotu.
Bilety zakupione w kasach FN można zwrócić na miejscu. Zapraszamy do kas od ul. Sienkiewicza od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-14:00 oraz 15:00-19:00.

 

Aż trudno uwierzyć, że gdy w 1970 roku 22-letni Garrick Ohlsson wygrywał Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, miał już na koncie pierwsze miejsca na innych równie prestiżowych imprezach pianistycznych. Jest zresztą jedynym jak dotąd amerykańskim pianistą, któremu udało się sięgnąć po najwyższy chopinowski laur. Choć za sprawą warszawskiego konkursu Ohlsson szybko stał się kojarzony głównie z muzyką Fryderyka Chopina, wachlarz opanowanej przez niego literatury muzycznej jest nad wyraz szeroki. W repertuarze ma ponad 80 koncertów fortepianowych, począwszy od najwcześniejszych przykładów tego gatunku, skończywszy na utworach współczesnych, w tym skomponowanych specjalnie dla niego.

Warszawskiej publiczności zaprezentuje się jako solista oraz kameralista. Wraz z muzykami Filharmonii Narodowej wykona obszerny II Kwintet fortepianowy Antonína Dvořáka. Znany dzisiaj głównie z twórczości symfonicznej i operowej, Dvořák był również znakomitym kameralistą. Jego imponujący dorobek obejmuje około 30 kompozycji zespołowych, przekraczając tym samym spuściznę współczesnego mu Johannesa Brahmsa. Jako skrzypek sam też chętnie wykonywał muzykę kameralną, którą zresztą tworzył przez całe swoje życie. Jeden z utworów powstać miał z dość niecodziennej okazji – w ramach świętowania zwolnienia go z obowiązkowej służby wojskowej w Habsburskiej armii!
 

Bartłomiej Gembicki

Zamknij

Karolina Jaroszewska-Rajewska

Jednym z ważniejszych wydarzeń artystycznych ostatnich lat był dla Karoliny Jaroszewskiej recital w Weill Recital Hall w Carnegie Hall, poprzedzony recitalem w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Nowojorski koncert spotkał się z ogromnym uznaniem publiczności oraz krytyków (David LaMarche dla New York Concert Review).

Artystka koncertuje odszesnastego roku życia w Polsce i na świecie, współpracując z wieloma znanymi orkiestrami, m.in. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus oraz sławnymi muzykami: Agnieszką Duczmal, Garym Karrem, Jerzym Maksymiukiem, Pawłem Przytockim, Krystianem Zimermanem podczas tournée Polish Festival Orchestra, pianistką Julią Samojło w duecie oraz Davidem Radzynskim, koncertmistrzem Filharmonii Izraelskiej.

W 2001 roku brała udział w prestiżowym festiwalu Europalia w Belgii. W Ameryce zadebiutowała koncertem z Savannah Philharmonic Orchestra w Savannah (Georgia), a w Nowym Jorku w Alice Tully Hall. W roku 2005 zagrała wraz z Orkiestrą Kameralną Amadeus na Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju z okazji jego 60. edycji. W 2013 roku brała udział w koncertach Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 80. urodzin kompozytora.

Karolina Jaroszewska jest wychowanką jednej z najznakomitszych wiolonczelistek naszych czasów – Zary Nelsovej, którą poznała w 1994 roku w Aspen, w ramach Aspen Music Festival and School. Na zaproszenie Zary Nelsovej pojechała do Nowego Jorku, gdzie początkowo pobierała u niej nieodpłatnie lekcje prywatne, po czym rozpoczęła naukę w Juilliard School w Nowym Jorku. Podczas studiów wygrała konkurs na uczestnictwo w prestiżowym kursie wiolonczelowym im. Grigorija Piatigorskiego w Los Angeles oraz uczestniczyła w lekcjach mistrzowskich Mischy Maisky’ego.

Równolegle z karierą solową Karolina Jaroszewska kieruje grupą wiolonczel w Orkiestrze Filharmonii Narodowej.

 

[2021]