Natalia Kawałek
Ukończyła studia w klasie Izabeli Kłosińskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu (pod kierunkiem Claudii Vischi). W ramach programu Erasmus kształciła się również u Rebekki Berg i Sary Mingardo w Conservatorio di Musica Santa Cecilia w Rzymie. Zdobyła III nagrodę i nagrodę publiczności w Gesangswettbewerb für Barockoper „Pietro Antonio Cesti” (Innsbruck, 2012) oraz II nagrodę i wiele nagród specjalnych w Hilde Zadek Gesangswettbewerb (Wiedeń, 2013).
Artystka regularnie współpracuje z prestiżowym Theater an der Wien, gdzie w ostatnim czasie miała okazję występować jako Hermia we Śnie nocy letniej Benjamina Brittena (dyr. Leo Hussain, reż. Damiano Michieletto), Ann Kennedy w Marii Stuart Gaetana Donizettiego (dyr. Paolo Arrivabeni, reż. Christoph Loy) oraz u boku Plácida Dominga w Makbecie Giuseppe Verdiego (dyr. Bertrand de Billy, reż. Roland Geyer). W czerwcu 2017 roku zadebiutowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie jako Lucienne w Umarłym mieście Ericha Korngolda (dyr. Lothar Koenigs reż. Mariusz Treliński). Ważnym wydarzeniem w karierze artystki był udział w gali sylwestrowej 2015 w Theater an der Wien, zatytułowanej 3 mezzi, podczas której Natalia Kawałek wystąpiła z Anne Sophie von Otter i Angeliką Kirschlager.
W obecnym sezonie zaśpiewa partię tytułową w operze Maria de Buenos Aires Astora Piazzoli w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie i Carmen Georges’a Bizeta podczas tournée po Stanach Zjednoczonych.
Natalia Kawałek zarejestrowała dla wytwórni Ëvoe Records m.in. albumy: Amor sacro – amor profano, Cantates et petits macarones (oba z Il Giardino d’Amore), Carnevale di Venezia (z udziałem Miriam Albano i Jakuba Józefa Orlińskiego), Händel: Enemies in Love (z Jakubem Józefem Orlińskim) oraz It’s Christmas Time.
[2023]