Dorota Szczepańska
Ukończyła studia wokalne na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie i w Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover w klasie Marka Rzepki.
Artystka specjalizuje się w muzyce baroku i klasycyzmu. Chętnie wykonuje również repertuar jazzowy. Z Alonem Sarielem i Peterem Schwebsem współtworzy zespół Lamento Project łączący muzykę barokową i popularną.
Dorota Szczepańska śpiewała m.in. partie: tytułową w Semele Georga Friedricha Händla pod batutą Howarda Armana, Marii w Łazarzu Franza Schuberta pod batutą Trevora Pinnocka podczas Potsdamer Winteroper, Erodiade la madre w oratorium San Giovanni Battista Alessandra Stradelli z Ensemble Mare Nostrum pod dyrekcją Andrei de Carla w Teatro Carlo Felice w Genewie, tytułową w operze Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka pod dyrekcją Paula Esswooda, Galatei w Acis i Galatea Händla pod dyrekcją Krzysztofa Garstki w Polskiej Operze Królewskiej, Orlanda w wersji koncertowej opery Argenore Wilhelminy von Bayreuth pod batutą Antoniusa Adamske oraz partię sopranową w Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta z {oh!} Orkiestrą Historyczną i Marian Consort pod dyrekcją Martyny Pastuszki.
Wystąpiła z zespołem Christiny Pluhar L’Arpeggiata (Céline Sheen, Luciana Mancini, Vincenzo Capezzuto, Alessandro Giangrande i João Fernandes) podczas Baltic Sea Festival w Sztokholmie, a także w Herrenhausen w Hannoverze u boku Rolanda Villazóna (tenor). W 2024 roku odniosła sukces jako Kleopatra w Juliuszu Cezarze Händla pod batutą Adama Banaszaka w Warszawskiej Operze Kameralnej. W tym samym roku zadebiutowała również w roli Dydony w Dydonie i Eneaszu Henry’ego Purcella pod batutą Dirka Vermeulena.
Artystka brała udział w nagraniach płyt Ave Maria Krzysztofa A. Janczaka (London Symphony Orchestra), Stín Bohuslava Martinů (Sinfonia Varsovia), a także uczestniczyła w rejestracji muzyki filmowej Michała Lorenca (Zasada przyjemności) i Janczaka (Even Mice Belong in Heaven i Czarna owca).
[2025]