Program wieczoru zainauguruje utwór ukraińskiej kompozytorki Victorii Polevy – Nova. Zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego z 2016 roku, Veriko Tchumburidze, wykona Koncert skrzypcowy a-moll Antonína Dvořáka. Utwór ten zachwyca romantyczną ekspresją, melodyjnością, rytmicznym temperamentem i efektowną wirtuozerią, stwarzając soliście możliwość wszechstronnej prezentacji talentu.
Poemat symfoniczny Preludia Ferenca Liszta (1854) nie jest typowym przykładem tego gatunku w twórczości węgierskiego kompozytora – przede wszystkim dlatego, że literacki program (poemat Alphonse’a de Lamartine’a) został dopisany post factum, do istniejącej już materii muzycznej. Preludia to ciąg urozmaiconych, atrakcyjnych brzmieniowo obrazów, scalonych wartką nicią dramaturgiczną i zachwycających mistrzostwem instrumentacji.
Capriccio op. 24 Pawła Kleckiego (1931) jest ważnym dziełem w dorobku kompozytora. Twórca zrezygnował tu z oznaczeń tonacji i przeszedł do własnego, unikatowego typu „tonalności posttonalnej”. Wilhelm Furtwängler pragnął wykonać dzieło w Filharmonii Berlińskiej, lecz kompozycja została „zdjęta z pulpitu” i zniszczona. Po 90 latach opracowania partytury i głosów orkiestrowych podjął się Andrzej Wendland. Capriccio to kolejny już utwór Kleckiego, który Maestro Andrzej Boreyko wydobywa z zapomnienia i włącza do współczesnego repertuaru koncertowego.
Urszula Ciołkiewicz-Latek, Andrzej Wendland