Karen Gomyo
Po pełnym sukcesów sezonie 2023/2024, obejmującym debiuty Karen Gomyo z Chicago Symphony Orchestra, Gewandhausorchester Leipzig, National Sym-phony Orchestra w Dublinie i KBS Symphony Orchestra w Seulu, a także koncerty z Los Angeles Philharmonic w Hollywood Bowl, Dallas Symphony i Tokyo Metro-politan Symphony Orchestra, artystka wyruszyła w trasę koncertową po Australii i Azji. Występowała w jej ramach z Singapore, Melbourne, Syndey, Tasmanian i West Australian Symphony Orchestra. W sezonie 2024/2025 Karen Gomyo zade-biutuje z NDR Elbphilharmonie Orchestra, Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI w Turynie, Helsinki Philharmonic Orchestra oraz Oslo Philharmonic Orchestra.
Artystka jest znana ze swoich prawykonań nowego repertuaru, w tym: Koncertu skrzypcowego „Adrano” Samy’ego Moussy we współpracy z Pittsburgh Symphony Orchestra, II Koncertu skrzypcowego „Mar’eh” Matthiasa Pintschera z National Sym-phony Orchestra w Waszyngtonie pod batutą kompozytora oraz Koncertu na skrzypce, trąbkę i orkiestrę „YEAR 2020” Xi Wang z Dallas Symphony Orchestra i trębaczką Tine Thing Helseth pod batutą Fabia Luisiego. W 2018 roku dokonała światowego prawykonania Chamber Concerto Samuela Adamsa wraz z muzykami Chicago Sym-phony Orchestra pod dyrekcją Esy-Pekki Salonena, utworu skomponowanego dla artystki i zamówionego przez CSO w ramach 20. edycji programu „Music Now”.
Urodzona w Tokio, Karen Gomyo rozpoczynała karierę muzyczną w Montrealu i Nowym Jorku. Studiowała pod kierunkiem legendarnej nauczycielki Dorothy DeLay w Julliard School of Music, a naukę kontynuowała w Indiana University Jacobs School of Music w klasie Mauricia Fuksa oraz na New England Conservatory u Donalda Weilersteina. Pobierała także prywatne lekcje w Wiedniu u Heinricha Schiffa.
[2024]