Koncert symfoniczny Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści
Koncert symfoniczny
Yan Pascal Tortelier, fot. IMG Artists

150. rocznica urodzin Maurice’a Ravela


Szanowni Państwo,

z przyczyn niezależnych od Filharmonii Narodowej podczas koncertów 30 i 31 maja 2025 nie wystąpi Piotr Anderszewski.

W niezmienionym repertuarze zastąpi go Lukas Sternath.
Pianista jest zwycięzcą Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium (2022). Jesienią 2025 zadebiutuje podczas BBC Proms z BBC Symphony Orchestra (dyr. Sakari Oramo), w nadchodzącym sezonie ma też w planach debiut i trasę koncertową z Filharmonikami Wiedeńskimi (dyr. Tugan Sokhiev) oraz trasy koncertowe z Bamberger Symphoniker i Wiener Symphoniker. W ostatnich dwóch sezonach współpracował z takimi dyrygentami jak Andrés Orozco-Estrada, Adam Fischer, Jakub Hrůša, Antonello Manacorda, Andrew Manze, Tarmo Peltokoski, Markus Poschner, Giedrė Šlekytė i Tugan Sokhiev.

W związku ze zmianami w obsadzie koncertów 30 i 31 maja 2025, bilety zakupione na te koncerty w kasach FN podlegają zwrotom.
Bilety na koncert 30.05 można zwrócić do 23.05 (piątek) włącznie;
bilety na koncert 31.04 można zwrócić do 24.05 (sobota, w godz. 16:00-18:00) włącznie.
Osoby, które zakupiły bilety za pośrednictwem serwisu bilety24.pl, uprzejmie prosimy o kontakt mailowy: info@bilety24.pl
Przypominamy o braku możliwości zwrotów biletów z abonamentu.



Balet Dafnis i Chloé Maurice’a Ravela już w dniu premiery został okrzyknięty arcydziełem. Napisany na zamówienie słynnych Baletów Rosyjskich zyskał popularność głównie w formie dwóch suit orkiestrowych. Nawiązania do starożytnej Grecji, z której wywodzi się libretto baletu, są w Suicie subtelne i impresjonistyczne, a decydującym środkiem ich realizacji jest mistrzowskie operowanie przez kompozytora orkiestrą. Ravel wydobywa w Dafnisie i Chloé maksimum możliwości kolorystycznych, wzbogacając orkiestrę o najpiękniejsze i najbardziej naturalne brzmienie pochodzące od człowieka – ludzki głos.

Łukasz Kaczmarowski

Na koncert zaprasza Strategiczny Mecenas Roku Filharmonii Narodowej – PKO Bank Polski
Zamknij

Bartosz Michałowski

Ukończył z wyróżnieniem Wydział Dyrygentury Chóralnej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. W latach 1998–2005 był asystentem Stefana Stuligrosza i dyrygentem „Poznańskich Słowików” – Chóru Chłopięcego i Męskiego Filharmonii Poznańskiej, z którym koncertował wielokrotnie, m.in. w Niemczech, we Francji, w Hiszpanii, Belgii, Szwecji, Austrii, Rosji i Japonii.

Jest zwycięzcą IX Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu, w którym wyróżniono go również za świadomość pracy nad emisją głosu w zespole chóralnym. W 2015 roku otrzymał Orphée d’Or de l’Académie du Disque Lyrique w Paryżu oraz nominację do nagrody Fryderyk, którą został wyróżniony w 2020 roku za nagranie wraz z Chórem Filharmonii Narodowej opery Hagith Karola Szymanowskiego. Otrzymał także dwie nominacje do International Classical Music Awards 2022. Założyciel, dyrektor artystyczny i dyrygent Poznańskiego Chóru Kameralnego. Pomysłodawca i dyrektor Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „Opus 966” oraz twórca warsztatów kompozytorskich dla dzieci i młodzieży „Pisz muzykę – to proste!”, a także współautor projektu „Obrazogranie” (Muzeum Narodowe w Poznaniu).

W czasie swojej dotychczasowej pracy z Chórem Filharmonii Narodowej poprowadził w siedzibie Filharmonii i poza nią kilkadziesiąt koncertów, m.in. Pieśni kurpiowskie Szymanowskiego, Msze Zoltána Kodálya i Aleksandra Grieczaninowa, Petite messe solennelle Gioachina Rossiniego (nagranie otrzymało nominację do ICMA), Mszę „Koronacyjną”Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta, oratoria Paulus Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego, Mesjasz Georga Friedricha Händla, Chrystus na Górze Oliwnej Ludwiga van Beethovena oraz Litanie ostrobramskie Stanisława Moniuszki. Przygotował zespół do prawykonania opery sakralnej Mojżesz Antona Rubinsteina pod dyrekcją Michaiła Jurowskiego (zarejestrowanej w 2018 roku), wykonania i premierowego nagrania opery Paria Moniuszki we włoskiej wersji językowej oraz do kilkuset koncertów wokalno-instrumentalnych Chóru i Orkiestry Filharmonii Narodowej, współpracując z tak znakomitymi dyrygentami, jak m.in. Andrzej Boreyko, Ton Koopman, Christoph König, Matthew Halls, Martin Haselböck, Jacek Kaspszyk i Krzysztof Penderecki.

W kwietniu 2024 roku Chór Filharmonii Narodowej pod jego dyrekcją nagrał nową płytę – Paweł Łukaszewski. The Adoration.

Artysta zapraszany jest do udziału w słynnych festiwalach, takich jak Schleswig- -Holstein Musik Festival czy Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena. Regularnie współpracuje z renomowanymi instytucjami i orkiestrami. Ma w swym dorobku liczne prawykonania.

Równolegle z aktywną działalnością dyrygencką przez wiele lat doskonalił umiejętności i wiedzę z zakresu emisji głosu – ukończył kursy mistrzowskie prowadzone przez Poppy Holden (Wielka Brytania), Christiana Elsnera (Niemcy) i Józefa Fraksteina (Polska). Jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ma stopień doktora.
 

[2025]