Joanna Zawartko
Zadebiutowała w 2013 roku partią tytułową w Rusałce Antonína Dvořáka podczas koncertowego wykonania tej opery w Filharmonii Dolnośląskiej. Rok później rolą Desdemony w Otellu Giuseppe Verdiego rozpoczęła współpracę z Operą Wrocławską. W repertuarze ma również partie Tatiany w Eugeniuszu Onieginie Piotra Czajkowskiego, Mimi w Cyganerii Giacoma Pucciniego, Amelii w Simonie Boccanegrze Verdiego, Micaëli w Carmen Georges̕a Bizeta, Zemfiry w Aleko Siergieja Rachmaninowa, Ortlindy w Walkirii Richarda Wagnera, Roksany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego, Tamary w Demonie Antona Rubinsteina oraz tytułowe w Halce Stanisława Moniuszki i Hagith Szymanowskiego.
Artystkę można usłyszeć m.in. w Oper Graz, Badisches Staatstheater Karlsruhe, Tiroler Landestheater w Innsbrucku, Landestheater Linz, Staatstheater Nürnberg, Operze Wrocławskiej, Teatrze Wielkim w Łodzi oraz filharmoniach: Dolnośląskiej, Kaliskiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Narodowej, Pomorskiej, Poznańskiej, Sudeckiej, Śląskiej oraz Koszyckiej, a także w Narodowym Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
Joanna Zawartko współpracowała z takimi dyrygentami jak m.in. Bassem Akiki, Adam Banaszak, Jakub Chrenowicz, Marzena Diakun, Seokwon Hong, Jacek Kaspszyk, Roland Kluttig, Tadeusz Kozłowski, Ewa Michnik, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Marek Pijarowski, Markus Poschner, Wojciech Rodek, Zygmunt Rychert, Jerzy Salwarowski, Robertas Šervenikas, Ruben Silva, Daniele Squeo, Piotr Sułkowski, Jan Ślęk, Lutz de Veer, Johannes Willig, Tadeusz Wojciechowski. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego Agaty Młynarskiej-Klonowskiej. Jest laureatką nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2018 w kategorii Odkrycie Roku.
[2023]