Otwarta Próba Generalna Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści

Uprzejmie informujemy, że limit miejsc na Otwartą Próbę Generalną 29 listopada 2024 r. został wyczerpany.

W piątek, 29 listopada o godzinie 10:00 zapraszamy na kolejną w sezonie artystycznym 2024/2025 Otwartą Próbę Generalną.

Będzie to próba do koncertów symfonicznych 29 i 30 listopada 2024. Orkiestra Filharmonii Narodowej pod batutą Maxime'a Pascala wykonywać będzie VI Symfonię F-dur „Pastoralną” op. 68 Ludwiga van Beethovena. Otwarta Próba Generalna tego dnia obejmie także wykład wprowadzający oraz spotkanie Maestro Maximem Pascalem, które poprowadzi Agata Kwiecińska.

Zgłoszenia uczestnictwa z dopiskiem „Otwarta próba generalna 29 listopada” w tytule, prosimy przesyłać na adres mailowy opg@filharmonia.pl.

Szczegółowe informacje na temat zgłoszeń zawarte są w Regulaminie Otwartych Prób Generalnych.
Zgłoszenia indywidualne przyjmujemy od  31 października 2024.

W związku z ograniczoną liczbą miejsc o udziale w próbie decyduje kolejność zgłoszeń. O przyjęciu zgłoszenia uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową.

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół średnich, studentów, osoby dorosłe oraz seniorów!

Zamknij

Maxime Pascal

Pasjonat muzyki francuskiej, dwudziestowiecznej i najnowszej, które stanowią fundament jego działalności artystycznej. Na polu muzyki operowej zaowocowało to m.in. współpracą przy tworzeniu opery Ti vedo, ti sento, mi perdo Salvatore’a Sciarrina (2017), wystawionej w Teatro alla Scala, a następnie w Staatsoper Berlin. W 2019 roku Maxime Pascal poprowadził Quartett Luki Francesconiego w Teatro alla Scala, a latem 2023 roku zadebiutował na Festiwalu w Aix-en-Provence, gdzie wraz z grupą Le Balcon przedstawił wyczekiwaną inscenizację Opery za trzy grosze Bertolta Brechta. Inne operowe wydarzenia ostatnich sezonów obejmują wykonanie Lulu Albana Berga podczas Wiener Festwoche, a także Pasji greckiej Bohuslava Martinů na Salzburger Festspiele.

Jako dyrygent operowy Maxime Pascal zgłębia również swoje francuskie dziedzictwo, wielokrotnie współpracując z Opéra de Paris przy wystawianiu takich dzieł, jak Dafnis i Chloe, Bolero czy Godzina hiszpańska Maurice’a Ravela. Poprowadził również Peleasa i Melizandę Claude’a Debussy’ego w Malmö Opera w 2016 roku, a trzy lata później zadebiutował na BBC Proms dyrygując orkiestrą Hallé w Dzieciństwie Chrystusa Hectora Berlioza.

Jest członkiem-założycielem interdyscyplinarnej grupy artystycznej Le Balcon, która wykonuje różnorodny repertuar, integrując muzykę z zaawansowanymi systemami dźwiękowymi i oświetleniowymi i dostarczając fascynujących przeżyć muzycznych. Dotychczasowe projekty zespołu obejmowały m.in. inscenizację Benjamina Lazara Ariadny na Naxos Richarda Straussa i spektakl wideo oparty na Pierrot Lunaire Arnolda Schönberga, stworzony przez kolumbijskiego artystę Nieto. Wystawienie Donnerstag aus Licht Karlheinza Stockhausena w londyńskim Southbank Centre w 2019 roku zaowocowało siedmioletnią współpracą z Philharmonie de Paris, w ramach której zespół wykona cały cykl Licht Stockhausena, wystawiając jedną operę rocznie. Oprócz zaangażowania na polu muzyki operowej, Maxime Pascal ugruntowuje swoją pozycję jako wiodący dyrygent muzyki symfonicznej. Do najważniejszych wydarzeń sezonu 2023/2024 można zaliczyć debiut z Le Balcon na George Enescu Festival (Święty Franciszek z Asyżu Oliviera Messiaena) oraz występy z hr-Sinfonieorchester Frankfurt, Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia i skrzypaczką Patricią Kopatchinskają.

W 2011 roku Maxime Pascal otrzymał nagrodę muzyczną Fondation Simone et Cino Del Duca, przyznawaną przez Akademię Sztuk Pięknych przy Instytucie Francuskim. Był również pierwszym Francuzem, który zdobył Nestlé and Salzburg Festival Young Conductors Award (2014).

 

[2024]