Georges Barthel
Rozpoczął swoją edukację muzyczną w wieku 8 lat. Po ukończeniu Conservatoire National de Région w Strasburgu w zakresie gry na fletach współczesnych i barokowych, postanowił skupić się na historycznych praktykach wykonawczych i wstąpił do Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, gdzie studiował grę na fletach historycznych (od renesansowych do romantycznych) u Bartholda Kuijkena oraz jego asystentów Franka Theunsa i Marca Hantaï.
Od tego czasu występował na najważniejszych festiwalach w Europie i za oceanem jako członek czołowych zespołów muzyki dawnej, takich jak La Petite Bande, Anima Eterna Brugge, Les Talents Lyriques, Ricercar Consort, Orchestre des Champs-Elysées, Les Siècles, Gaechinger Cantorey, Akademie für Alte Musik Berlin czy Collegium 1704.
Jego nagrania obejmują między innymi kompozycje Nikołaja Rimskiego-Korsakowa, Aleksandra Borodina, Hectora Berlioza, Antonína Dvořáka i Leoša Janáčka z orkiestrą Anima Eterna, Symfonie Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego i Ludwiga van Beethovena z La Chambre Philharmonique, utwory Johanna Sebastiana Bacha z Ricercar Consort oraz Gaechinger Cantorey, Má vlast Bedřicha Smetany z Collegium 1704, a także Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusa Mozarta z Akademie für Alte Musik Berlin pod dyrekcją René Jacobsa.
Georges Barthel obecnie naucza gry na fletach historycznych w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w Hochschule für Künste w Bremie.
[2024]