Augustin Hadelich wykorzystał czas pandemii Covid-19 na studiowanie utworów solowych Johanna Sebastiana Bacha. Artysta ma szczęście grać na wyjątkowych skrzypcach o nazwie „Leduc”, należących niegdyś do słynnego wirtuoza Henryka Szerynga i uważanych przez niektórych za ostatnie dzieło cremońskiego lutnika Giuseppe Guarneriego del Gesù. Na tym instrumencie zarejestrował dwupłytowy album z sonatami i partitami Bacha. Do XVIII-wiecznych skrzypiec artysta dopasował kopię barokowego smyczka, nie rezygnując jednak zupełnie ze „współczesnej” estetyki, w której dorastał.
Dwie bachowskie partity staną się klamrą recitalu artysty w Filharmonii Narodowej, złożonego ze zróżnicowanych przykładów solowej muzyki skrzypcowej. W swoich Blue/s Forms Coleridge Taylor Perkinson sięgnąłdo charakterystycznych dla bluesa i jazzu obniżanych w celach ekspresyjnych interwałów (tzw. blue notes). Mystery Sonatas Davida Langa, cykl prawykonany w 2014 roku przez Augustina Hadelicha, to świadome (acz odległe) nawiązanie do słynnego dzieła genialnego barokowego skrzypka, Heinricha Ignaza Bibera. Zadedykowana rumuńskiemu kompozytorowi George'owi Enescu popisowa III sonata Eugène'a Ysaÿe'a należy natomiast, obok sonat i partit Bacha, do największych i najpopularniejszych wyzwań solowego repertuaru skrzypcowego.
Koncert odbędzie się w Sali Koncertowej, a nie, jak wcześniej planowano, w Sali Kameralnej. Bilety zakupione do Sali Kameralnej zachowują ważność (także numery rzędów i miejsc).