
Zapraszamy na kolejny sezon artystyczny w Filharmonii Narodowej!
Odnowienie abonamentu
Melomanom, którzy w sezonie artystycznym 2022/2023 posiadali abonament filharmoniczny, przysługuje prawo do jego odnowienia i ewentualnego dokupienia nowych abonamentów. Można tego dokonać osobiście
od 24 lipca do 2 września 2023 roku.
Odnawiając abonament, utrzymują Państwo dotychczas wykupione miejsce. Honorujemy płatności przelewem (po uprzednim potwierdzeniu pocztą elektroniczną). Odbiór abonamentów możliwy jest najpóźniej w dniu pierwszego koncertu zawartego w zakupionym abonamencie.
Nowe abonamenty
Osoby zainteresowane zakupem nowych abonamentów zapraszamy
od 4 do 9 września 2023 roku.
W tym czasie prowadzimy sprzedaż dla osób, które w sezonie 2022/2023 nie posiadały żadnego abonamentu.
Zapraszamy do kas lub na stronę internetową www.filharmonia.pl.
Po prostu… Filharmonia!
Melomanów zainteresowanych zakupem abonamentów na cykl koncertowy Po prostu… Filharmonia! zapraszamy
od 24 lipca do 9 września 2023 roku.
Sprzedaż odbywa się w kasach oraz na stronie internetowej www.filharmonia.pl.
Bilety
Od 11 września 2023 roku zapraszamy do zakupu biletów na wszystkie koncerty sezonu artystycznego 2022/2023.
Od tego dnia możliwe jest również składanie rezerwacji na wszystkie wydarzenia sezonu 2022/2023. Rezerwację należy wykupić w ciągu siedmiu dni.
Przypominamy o przywilejach członków Klubu Przyjaciół Filharmonii Narodowej!
Informacje dodatkowe
→ Prosimy o zachowanie paragonu. Jest on podstawą do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety w ramach abonamentu. Zwrot będzie dokonywany jedynie w przypadku odwołania koncertu.
→ Koncerty rozpoczynają się punktualnie, osoby spóźnione mogą wejść na koncert jedynie podczas oklasków, bez gwarancji zajęcia wykupionego miejsca.
→ Osoby poruszające się na wózkach zapraszamy na koncerty bezpłatnie, prosimy wówczas o wcześniejszy kontakt pod numerem 22 55 17 111. Opiekun osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zobowiązany jest do zakupu biletu.
→ Podczas koncertów akceptujemy obecność psów-przewodników osób niewidomych.
→ Koncerty dziecięce przeznaczone są dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.
→ Dyrekcja FN zastrzega sobie prawo do zmiany wykonawców, dat koncertów i cen biletów.
→ Ze względów technicznych trzy pierwsze rzędy parteru Sali Koncertowej nie są objęte sprzedażą abonamentową.
Występ Leszka Możdżera, który zagra Koncert fortepianowy George’a Gershwina z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą podziwianego Maestro Jerzego Maksymiuka jest okazją nie do przegapienia. W koncertach tego abonamentu nie zabraknie znakomitych dyrygentów, takich jak Andrzej Boreyko, Jacek Kaspszyk, Andrzej Kosendiak, Łukasz Borowicz, a także Paul Goodwin. Ten brytyjski artysta z Orkiestrą FN zaplanował na październikowy koncert utwory z różnych epok (od Henry’ego Purcella do Anthony’ego Turnage’a) i gatunków muzycznych – głównie z kręgu angielskiego, ale także we własnym opracowaniu Suitę taneczną François Couperina (zinstrumentowaną przez Richarda Straussa). Miłośnicy muzyki skrzypcowej będą mogli usłyszeć jeden z najczęściej wykonywanych koncertów skrzypcowych – D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena oraz dwa prawie nieznane koncerty skrzypcowe jego rówieśnika Feliksa Janiewicza – Czwarty i Piąty, które na skrzypcach barokowych zaprezentuje Bartłomiej Nizioł.
Występ Leszka Możdżera, który zagra Koncert fortepianowy George’a Gershwina z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą podziwianego Maestro Jerzego Maksymiuka jest okazją nie do przegapienia. W koncertach tego abonamentu nie zabraknie znakomitych dyrygentów, takich jak Andrzej Boreyko, Jacek Kaspszyk, Martijn Dendievel, Łukasz Borowicz, a także Paul Goodwin. Ten brytyjski artysta z Orkiestrą FN zaplanował na październikowy koncert utwory z różnych epok (od Henry’ego Purcella do Anthony’ego Turnage’a) i gatunków muzycznych – głównie z kręgu angielskiego, ale także we własnym opracowaniu Suitę taneczną François Couperina (zinstrumentowaną przez Richarda Straussa). Miłośnicy muzyki skrzypcowej będą mogli usłyszeć jeden z najczęściej wykonywanych koncertów skrzypcowych – D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena oraz prawie nieznany I Koncert skrzypcowy Bohuslava Martinů
Abonamenty B1 i B2 to idealna propozycja dla miłośników twórczości wielkich klasyków. Obok takich arcydzieł, jak III i IX Symfonia Ludwiga van Beethovena zabrzmi Symfonia C-dur Josepha Haydna, a także III Symfonia d-moll Antona Brucknera i IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” Antonína Dvořáka. Nie zabraknie również utworów klasyków XX wieku – Karola Szymanowskiego, Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Henryka Mikołaja Góreckiego. Posiadacze tej serii abonamentów przeniosą się też do Paryża lat trzydziestych XX wieku dzięki Suicie symfonicznej „Paris” Jacques’a Iberta, a Noce w ogrodach Hiszpanii Manuela de Falli w interpretacji rodowitego Hiszpana, laureata ostatniego Konkursu Chopinowskiego Martína Garcíi Garcíi, z pewnością będą niezapomnianym przeżyciem.
Abonamenty B1 i B2 to idealna propozycja dla miłośników twórczości wielkich klasyków. Obok takich arcydzieł, jak III i IX Symfonia Ludwiga van Beethovena zabrzmi Symfonia C-dur Josepha Haydna, a także III Symfonia d-moll Antona Brucknera i IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” Antonína Dvořáka. Nie zabraknie również utworów klasyków XX wieku – Karola Szymanowskiego, Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Henryka Mikołaja Góreckiego. Posiadacze tej serii abonamentów przeniosą się też do Paryża lat trzydziestych XX wieku dzięki Suicie symfonicznej „Paris” Jacques’a Iberta, a Noce w ogrodach Hiszpanii Manuela de Falli w interpretacji rodowitego Hiszpana, laureata ostatniego Konkursu Chopinowskiego Martína Garcíi Garcíi, z pewnością będą niezapomnianym przeżyciem.
Abonamenty C1 i C2 stwarzają niepowtarzalną okazję do spotkania z przedstawicielami różnych generacji wybitnych muzyków, takich jak: światowej sławy skrzypek Janusz Wawrowski, gwiazda młodego pokolenia światowej pianistyki Kate Liu, dyrygenci Dawid Runtz i Michał Klauza czy wybitny pianista Garrick Ohlsson. Wirtuozi zmierzą się z koncertami fortepianowymi Ludwiga van Beethovena i Wolfganga Amadeusa Mozarta. Usłyszymy także Mozartowski Koncert na flet i harfę C-dur, a podczas koncertu uświetniającego jubileusz 80. urodzin Krzysztofa Meyera oprócz Musica festiva autorstwa jubilata zabrzmi Koncert skrzypcowy Ludomira Różyckiego. Dyrygenci przedstawią własne interpretacje wielkich dzieł światowego dziedzictwa symfoniki, z I Symfonią „Tytan” Gustava Mahlera i Beethovenowską VII Symfonią A-dur na czele.
Abonamenty C1 i C2 stwarzają niepowtarzalną okazję do spotkania z przedstawicielami różnych generacji wybitnych muzyków, takich jak: światowej sławy skrzypek Janusz Wawrowski, gwiazda młodego pokolenia światowej pianistyki Kate Liu, dyrygenci Dawid Runtz i Michał Klauza czy wybitny pianista Garrick Ohlsson. Wirtuozi zmierzą się z koncertami fortepianowymi Ludwiga van Beethovena i Wolfganga Amadeusa Mozarta. Usłyszymy także Mozartowski Koncert na flet i harfę C-dur, a podczas koncertu uświetniającego jubileusz 80. urodzin Krzysztofa Meyera oprócz Musica festiva autorstwa jubilata zabrzmi Koncert skrzypcowy Ludomira Różyckiego. Dyrygenci przedstawią własne interpretacje wielkich dzieł światowego dziedzictwa symfoniki, z I Symfonią „Tytan” Gustava Mahlera i Beethovenowską VII Symfonią A-dur na czele.
Obecność Anne-Sophie Mutter na scenie Filharmonii Narodowej przypomni nam o 30. rocznicy śmierci Witolda Lutosławskiego, któremu kwietniowy koncert zostanie poświęcony. Wieloletni dyrektor artystyczny i dyrygent Orkiestry Filharmonii Narodowej – Antoni Wit – w 2024 roku świętować będzie swoje 80. urodziny. Podczas marcowego koncertu poprowadzi m.in. Mszę C-dur „Koronacyjną” Wolfganga Amadeusa Mozarta. W ramach abonamentu znajdą się także utwory kompozytorów polskich – od Ignacego Jana Paderewskiego (w wykonaniu Yulianny Avdeevej), aż po Krzysztofa Pendereckiego i Piotra Mossa, którego nowy utwór Mademoiselle. Hommage à Nadia Boulanger usłyszymy podczas koncertu z okazji 75. urodzin artysty. Czas adwentowy uczcimy natomiast wykonaniem oratorium Mesjasz Georga Friedricha Händla, które od wieków zachwyca słuchaczy swoją piękną muzyką i głębokim przesłaniem.
Obecność Anne-Sophie Mutter na scenie Filharmonii Narodowej przypomni nam o 30. rocznicy śmierci Witolda Lutosławskiego, któremu kwietniowy koncert zostanie poświęcony. Wieloletni dyrektor artystyczny i dyrygent Orkiestry Filharmonii Narodowej – Antoni Wit – w 2024 roku świętować będzie swoje 80. urodziny. Podczas marcowego koncertu poprowadzi m.in. Mszę C-dur „Koronacyjną” Wolfganga Amadeusa Mozarta. W ramach abonamentu znajdą się także utwory kompozytorów polskich – od Ignacego Jana Paderewskiego (w wykonaniu Yulianny Avdeevej), aż po Krzysztofa Pendereckiego i Piotra Mossa, którego nowy utwór Mademoiselle. Hommage à Nadia Boulanger usłyszymy podczas koncertu z okazji 75. urodzin artysty. Czas adwentowy uczcimy natomiast wykonaniem oratorium Mesjasz Georga Friedricha Händla, które od wieków zachwyca słuchaczy swoją piękną muzyką i głębokim przesłaniem.
obejmuje wszystkie koncerty w abonamentach od A1 do D1
obejmuje wszystkie koncerty w abonamentach od A2 do D2
Abonament K1 to ciekawa propozycja programów kameralnych na różne obsady wykonawcze. Wiolonczeliści Orkiestry Filharmonii Narodowej przedstawią niezwykle interesujący repertuar różnych epok na zróżnicowane liczebnie składy samych wiolonczel, wzbogacone o sopran znakomitej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. 100. rocznica urodzin Stanisława Skrowaczewskiego będzie okazją do wysłuchania utworów tego wyjątkowego artysty, a także kompozycji bliskich mu twórców – Antona Brucknera i Witolda Lutosławskiego – w różnych obsadach kameralnych. Niewątpliwą atrakcją będą też występy słynnych Royal String Quartet, Berlin Piano Trio i monachijskiego Das Philharmonische Oktett. Wieczór z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej oraz koncert kameralny dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina dopełnią tę serię różnorodnych muzycznych propozycji.
Projekt 1
Już w starożytnej Grecji Arystoteles wyróżniał sztuki naśladujące przyrodę, zaliczając do nich (częściowo) także muzykę. Antyczny filozof dopatrywał się źródła rozkoszy obcowania z muzyką w jej zgodności z naturą, podkreślając wagę empirycznego pojmowania sztuki muzycznej. Praktycznego spojrzenia nie unikał trzynastowieczny teoretyk Johannes de Grocheo, który jako jedyny opisał pełnię brzmienia Paryża swoich czasów. Ukazując funkcjonujące wówczas gatunki muzyczne, pozostawił on jedną z nielicznych charakterystyk uprawianej wówczas muzyki świeckiej. Niemal 200 lat później kolejny teoretyk, Johannes Tinctoris, również skupił swoje zainteresowania wokół kompozycji sobie współczesnych. Odzwierciedleniem jego gustów był przygotowany dla neapolitańskiej księżniczki Mellon Chansonnier. Dźwięków otaczającej natury nie brakowało też u weneckiego mistrza baroku – Antonia Vivaldiego. W zbiorze Il Cimento dell’armonia e dell’inventione op. 8 kompozytor wprowadził sugestywne tytuły koncertów, które wprost wskazują na inspiracje brzmieniowe pochodzące z otaczającego go świata. Poza najsłynniejszymi Czterema porami roku, zilustrował on między innymi dźwięki towarzyszące polowaniu.
Projekt 2
Dokładnie 300 lat temu, w maju 1723 roku, Johann Sebastian Bach objął posadę kantora w kościele św. Tomasza w Lipsku. Do jego obowiązków należała opieka nad oprawą muzyczną w głównych kościołach miasta, co zaowocowało skomponowaniem kantat na potrzeby roku liturgicznego. Droga twórcza Bacha zaczęła się jednak znacznie wcześniej, już w wieku nastoletnim, gdy trafił pod opiekę starszego brata, Johanna Christopha. Tam, jak głosi anegdota, pierwszy raz próbował przepisywać utwory niemieckich mistrzów muzyki klawiszowej. W późniejszych latach nie pozostał on jednak obojętny również wobec twórczości włoskiej i francuskiej – odpisywał choćby Suity klawesynowe Charles’a Dieuparta czy Fiori musicali Girolama Frescobaldiego, a także transkrybował koncerty między innymi Antonia Vivaldiego. Jako dojrzały twórca, podejmował niemal wszystkie ówczesne gatunki muzyczne, unikając jedynie opery. Kompozytorska ścieżka lipskiego kantora została symbolicznie zwieńczona zbiorem Die Kunst der Fuge BWV 1080, który utwierdził jego pozycję w historii muzyki jako niezrównanego mistrza fugi i kontrapunktu.
Projekt 3
Siedemnastowieczny gambista Jean Rousseau, we wstępie do poświęconego swojemu instrumentowi traktatu Traité de la viole, opisał historię violi da gamba. Podkreślał on szczególną rolę Anglików w rozwoju instrumentu, wskazując na ich związki z powstaniem pierwszych akordowych kompozycji na gambę oraz rozpowszechnieniem ich w innych królestwach. Wprawdzie w centrum zainteresowania Rousseau znajdowała się głownie francuska szkoła gry na violi da gamba, jednak jak sam zaznaczył, zanim instrument ten dotarł do Francji, angielskie tradycje trafiły między innymi do państw niemieckich. Pod koniec XVII wieku znalazły się one pod wpływami lokalnej szkoły skrzypcowego wirtuozostwa, czego efektem było równie wirtuozowskie traktowanie gamby. Na północy kraju znamienne stało się tworzenie sonat przeznaczonych na violę da gamba i instrument klawiszowy obligato – trzy takie utwory stworzył w Lipsku Johann Sebastian Bach. W Berlinie z Johannem Gottliebem Graunem współpracował jeden z najwybitniejszych ówczesnych gambistów, Ludwig Christian Hesse, którego kunszt zainspirował zapewne Grauna do stworzenia koncertów o charakterze wirtuozowskim. Historię szkoły niemieckiej zamyka Carl Friedrich Abel, autor między innymi dwudziestu siedmiu wymagających kompozycji na violę da gamba solo, zapisanych wraz z siedemnastoma sonatami Arcangela Corellego i anonimowym utworem klawesynowym w The Drexel Manuscript.
Projekt 4
Już od wczesnego średniowiecza odbiorcy muzyki zachwycali się sztuką improwizacji i ornamentacji. Chcąc zatem zaimponować londyńskiej publiczności jako wirtuoz organów, Georg Friedrich Händel do prezentacji swoich oratoriów dołączył koncerty organowe. Niemal do końca życia, mimo postępującej utraty wzroku, zachwycał w nich improwizowanymi ustępami solowymi. W stolicy Anglii, w kręgu otaczającym Händla, znajdował się również inny wybitny instrumentalista – skrzypek Pietro Castrucci, którego kompozycje świadczą o genialnych umiejętnościach wykonawczych. Także w dobie renesansu wykonawcy ozdabiali znane melodie pieśni czy tańców, by prezentować je wyłącznie na instrumentach, bez towarzyszenia śpiewu. Z czasem zasady takiego zdobienia zostały spisane w formie traktatów, by nakreślić je nie tylko wykonawcom, ale też kompozytorom, chcącym tworzyć utwory instrumentalne. Improwizowanej ornamentacji nie zabrakło również w muzyce wokalnej. Śpiewacy na dworze Ludwika XIII wykonywali popularne wówczas airs de cour, w których na bieżąco przyozdabiali często pozornie proste w zapisie melodie. Pieśni te miały przecież zachwycać samego króla.
W tym sezonie artystycznym Lisek FeNek zaprasza najmłodszych słuchaczy do odkrycia pamiątek i poznania muzycznych historii zanotowanych w jego albumie. Tu każda strona staje się pretekstem do przeżycia niesamowitej przygody! Podczas październikowego koncertu będziemy wsłuchiwać się w tajemnicze dźwięki i muzykę nocy, a także wspólnie nucić znane kołysanki. W grudniu znajdziemy ukryte w kalendarzu adwentowym zimowe piosenki, utwory i baśnie, a w styczniu porwą nas do karnawałowej zabawy afrykańskie rytmy połączone z polskimi pieśniami i tańcami ludowymi. W kwietniu, wspólnie z Liskiem FeNkiem, będziemy otwierać listy pełne nut, a na ostatniej stronie albumu odnajdziemy kartkę z tekstami dziecięcych piosenek i wyliczanek. Czy jesteście gotowi na wspólną zabawę?
Album to księga, w której można zachować najpiękniejsze wspomnienia. Tak właśnie robi FeNek! Do swojego wkleja przedmioty, które przypominają mu o najważniejszych momentach jego filharmonicznego życia. Na koncertach sprawdzimy, co w nim jest! Róża wiatrów na pewno wskaże nam drogę do nowych muzycznych przygód, kartka z kantyczką przywoła świąteczne melodie z dawnych wieków, a bilet do ZOO da nam wstęp do świata zwierząt ukrytych w dźwiękach. FeNek do wszystkich swych pamiątek dobrał melodie i rytmy, które z pewnością poruszą Wasze czułe struny, a dla każdego, kto przyłączy się do wspólnego muzykowania, przygotował Order Wiernego Słuchacza. Rekwizyt i dobry humor to niezbędnik małego melomana, więc aby cieszyć się muzyką i wspólnym czasem, weźcie je ze sobą do Filharmonii. Niech wspomnienia FeNka zainspirują Was do odkrywania nowych muzycznych światów!
Podczas pierwszego w sezonie październikowego koncertu wspólnie ze starszymi dziećmi poszukamy dźwięków, odgłosów i tajemnic ukrytych w muzyce nocy. W grudniu będziemy szukać muzycznych niespodzianek kryjących się w kalendarzu adwentowym, a w karnawale do tańca porwą nas słowiańskie brzmienia przeplatane z afrykańskimi rytmami. Muzykę, ciekawostki i zaskakujące historie zawarte w listach z przeszłości poznamy podczas koncertu kwietniowego. Znalezione na ostatniej stronie albumu kartki ze śpiewnika staną się pretekstem do wspólnej zabawy z dziecięcymi piosenkami i wyliczankami. Na nasze spotkania z FeNkiem i artystami nie zapomnijcie zabrać ze sobą rekwizytów, które będą towarzyszyć nam podczas muzycznych przygód. Do zobaczenia!
FeNek to sentymentalny zwierz. W pięknym albumie trzyma pamiątki z rozmaitych, ważnych dla siebie wydarzeń. W tym sezonie, specjalnie dla Was, odkryje karty dawnych wspomnień, a znając FeNka, możemy przypuszczać, że znajdą się tam przedmioty, które i nam pozwolą przeżyć nowe muzyczne przygody… Choćby róża wiatrów, wskazująca drogę do swingu, czy kartka z kantyczką na Boże Narodzenie. Ciekawe, czy poruszą i Wasze czułe struny? Na finał będzie prawdziwe ZOO – rzecz jasna, w muzycznym wydaniu, a dla wszystkich – Order Wiernego Słuchacza. Przyjdźcie do Filharmonii i zabierzcie ze sobą rekwizyt, który pomoże Wam cieszyć się muzyką i wspólnym czasem. Być może i Wy będziecie chcieli zachować te wspomnienia w swojej pamięci… albo na kartach własnego albumu.
Muzyka potrafi wywoływać wiele różnych emocji. Skrzypce, wiolonczela i fortepian to instrumenty znane ze swych częstych rozmów. Jeśli przysłuchacie się im uważnie, możecie wyczuć żartobliwy ton, szczęście, a czasem smutek lub gniew. Innym razem żywiołowa gitara zapłonie ogniem, a flet wyda z siebie delikatne tchnienia… Radosnym chwilom towarzyszyć zaś będzie taniec – najlepiej latynoamerykański, przenikający codzienne życie i obyczaje. Trochę lęku wywoła może warszawski Bazyliszek – chodzą bowiem słuchy, że wzrokiem zamienia on w kamień... Chyba że został już odczarowany? Swoje legendy opowie nam też stolica naszych sąsiadów, Praga. Czy rozpoznacie melodie ze znanych czeskich bajek? Ahoj!
Gdy za oknem coraz szybciej zapada noc i zaczyna nam doskwierać jesienny chłód, w Filharmonii, za sprawą Antonia Vivaldiego, wciąż można spotkać wiosnę i lato. Zamierzamy także wybrać się do lasu. Jeśli będziemy podążać uważnym krokiem, to bez przeszkód dotrzemy do królestwa lisa Witalisa. Przekonacie się, czy to sprytne zwierzę potrafi być pomocne, czy może wystrychnie Was na dudka. W czasie ferii skoczymy niezbyt daleko, bo tylko cztery mile za Warszawę, by posłuchać regionalnych przyśpiewek i tradycyjnych instrumentów, a wiosną sprawdzimy, co brzmi w trzcinie… Na zakończenie wędrówki dotrzemy do szkoły pełnej magii. Witajcie w naszej bajce!
Muzyczne zwiedzanie to, bez wątpienia, świetna okazja do poznawania rozmaitych zwyczajów i dźwięków. Nasz pierwszy przystanek to Praga – pradawny gród i muzyczna metropolia czasów Wolfganga Amadeusza Mozarta. Listopadowy chłód przywoła to, co pierwotne – cztery żywioły rozpisane na różne instrumenty. Potem zawędrujemy do Ameryki Łacińskiej, gdzie rytmy salsy, rumby i samby porwą nas do karnawałowego tańca! Trio fortepianowe będzie przewodnikiem po emocjach, a wracając do domu, odwiedzimy warszawską Starówkę. Bazyliszek już czeka, by zrobić sobie wspólne selfie…
Wenecja to miasto kojarzone z licznymi kanałami oraz piękną architekturą, ale także słynące z tego, że działało tam wielu znakomitych kompozytorów, z których najbardziej znany jest Antonio Vivaldi, autor słynnych Czterech por roku. Jednak ta „klasyka klasyki” to tylko część naszej propozycji dla Małych Melomanów. W tym sezonie będziecie mogli posłuchać polskich piosenek, ciekawej muzycznej bajki, brzmienia saksofonów oraz gitarowej ballady. Czy muzyka pokaże nam wszystkie swoje humory? Przyjdźcie do Filharmonii i przekonajcie się sami!
Scena Muzyki Polskiej to program artystyczny realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca we współpracy z Filharmonią Narodową, finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prezentujemy polskich artystów i polską twórczość kompozytorską – szczególnie tę mniej obecną w codziennym życiu koncertowym. Pragniemy promować wykonawstwo muzyki polskiej, inspirować muzyków do sięgania po ten repertuar oraz zainteresować słuchaczy szeroko rozumianą polską twórczością muzyczną. Do programu mogą przystąpić instrumentaliści i wokaliści, soliści i zespoły kameralne. Wyłonione w trybie konkursowym programy z muzyką polską będą prezentowane w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej, a także w innych instytucjach koncertowych w Polsce.
Abonament Filharmonii Narodowej to karnet umożliwiający jednej osobie wstęp na kilka koncertów.
Abonament Filharmonii Narodowej to karnet umożliwiający jednej osobie wstęp na kilka koncertów. Każdemu abonamentowi przypisane są konkretne koncerty w całym sezonie artystycznym. Za jednym razem kupują więc Państwo bilet na kilka koncertów, i – co ważne – na to samo miejsce na widowni.
Istnieje możliwość zakupu więcej niż jednego abonamentu. Nie można jednak wymieniać koncertów między abonamentami.
Abonamenty Filharmonii oznaczone są literami:
A, B, C, D - koncerty symfoniczne, oratoryjne i chóralne odbywające się w Sali Koncertowej
Z - obejmuje wszystkie koncerty w abonamentach od A do D
K - koncerty kameralne odbywające się w Sali Kameralnej
Pm i Ps - koncerty dla dzieci odbywające się w Sali Kameralnej
Dm i Ds - koncerty dla dzieci odbywające się w Sali Koncertowej
PPF - koncerty cyklu Po prostu... Filharmonia!
Scena Muzyki Polskiej (SMP) - koncerty z muzyką polską w Sali Kameralnej